Την μετατροπή της Ελλάδας σε τριτοκοσμική χώρα ενισχύει και συμβολίζει το πρόγραμμα «εξυγίανσης» του Οργανισμού Σιδηροδρόμων Ελλάδος (ΟΣΕ), καθώς οργανώνει τη θεαματική απόκλιση του ελληνικού σχεδιασμού σε αυτό τον τομέα σε σχέση με τις ευρωπαϊκές αποφάσεις, ενώ αποτελεί ταυτοχρόνως και μια επιχείρηση «σκούπα» που οργανώνει τη λήθη σχετικά με την πολλαπλώς σκανδαλώδη διαχείριση από την πλευρά τόσο των υπουργείων μεταφορών όσο και των διοικήσεων του ΟΣΕ.
Ο τομέας των μεταφορών είναι ο μόνος όπου συνεχίζουν να αυξάνονται οι εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου και είναι επομένως από τους βασικούς στόχους των πολιτικών αντιμετώπισης της κλιματικής αλλαγής. Πράγματι η κατανάλωση ενέργειας από τους σιδηροδρόμους είναι πολύ χαμηλή, με αποτέλεσμα το 2% μόνο των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα στην ΕΕ των 27 να προέρχεται (2005) από τις σιδηροδρομικές μεταφορές, έναντι 70% που προέρχεται από τις οδικές μεταφορές. Αλλά και από καθαρά οικονομική και κοινωνική άποψη η επέκταση του σιδηροδρόμου αποτελεί μια από τις πιο αποτελεσματικές και φτηνές επενδυτικές επιλογές.
Η χώρα που υλοποιεί με τον πιο αποτελεσματικό τρόπο την πολιτική της Λευκής Βίβλου της ΕΕ είναι η Σουηδία που από το 2002 ως το 2007 αύξησε κατά 16% τις επιβατικές μεταφορές με σιδηρόδρομο και κατά 21% τις μεταφορές εμπορευμάτων. Έτσι μεταφέρεται με αυτό το μέσο το 9% των επιβατών και το 36% των εμπορευμάτων (το 2007), όταν στην Ευρώπη των 15 τα αντίστοιχα ποσοστά είναι 7% και 15%. Στην Ελλάδα το μεταφορικό έργο αφορούσε τον ίδιο χρόνο το 2% για τους επιβάτες και το 3% για τα εμπορεύματα.
Εν μέσω διακηρύξεων για εξυγίανση και καταπολέμηση της διαφθοράς, το κυβερνητικό πρόγραμμα για τον ΟΣΕ, που ευλογούν οι ναϊτες μοναχοί του ΔΝΤ, θα σκουπίσει κάτω από το χαλί ένα πλήθος ευθυνών που βαραίνουν υπουργεία και διοικήσεις του οργανισμού. Η πρωτάκουστη κάλυψη της εθνικής συμμετοχής σε συγχρηματοδοτούμενα (ευρωπαϊκά) προγράμματα με τραπεζικό δανεισμό «πέρασε» χωρίς προβλήματα από διαδοχικούς υπουργούς και εκπροσώπους της ευρωπαϊκής επιτροπής, όπως και οι γραμμές που ανασκευάστηκαν και δεν χρησιμοποιήθηκαν ή τα έργα εκσυγχρονισμού (χαρακτηρισμένα «ολυμπιακά») που δεν έχουν ακόμα τελειώσει. Το περασμένο Ιούνιο η ομοσπονδία των εργαζομένων στον ΟΣΕ κατέθεσε μηνυτήρια αναφορά κατά παντός υπευθύνου, σχετικά με αυτές τις εκκρεμότητες και τις πολλαπλές περιπτώσεις κακοδιοίκησης και κακοδιαχείρισης του συνόλου των εταιριών του ομίλου.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου